Köpvillkor

Genom att beställa via vår shop accepterar du dessa villkor

Integritetspolicy & Cookies

Åldergräns vid beställning
Hur betalar jag
Säkerhet vid min betalning och hantering av personuppgifter
Leveransinformation och leveranstid
Fraktkostnad 
Ansvar för transport
Ej hämtad beställning/avbeställning
Din ångerrätt och ångerköp
Ansvar för varornas beskaffenhet
Felskrivning, anvisningar m.m
Reklamationer
Force Majeure
Falska beställningar
Ändring av avtalsvillkor
Tvist och lagval
Kontakt och för övrig information


Åldergräns vid beställning
LCN ingår endast avtal med myndig person. För att få handla på LCN så måste du fyllt 18 år. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Betalning
LCN redovisar priser inklusive moms. 

PayPal 

Vi har valt att använda oss av Paypal för vår betalningslösning. Med Paypal betalar du snabbt, enkelt och säkert. Paypal är en av världens största aktörer inom online betalningar på Internet. Paypal har över 100 miljoner användare världen över, och hundratusentals företag använder sig av Paypals tjänster. Betalning kan ske med ert betal- eller kreditkort, eller med ett befintligt Paypal konto. Betalningen sker via Paypals säkra och krypterade anslutningar och servrar. Dina kontouppgifter och kortnummer visas inte för någon, inte ens för oss. 
För mer information om Paypal, besök hemsidan www.paypal.se PP_logo_h_200x51

Leveransinformation och leveranstid
Alla varor skickas från LCN:s lager i Sverige. Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs paketeras och skickas varorna från lagret inom en till tre arbetsdagar. Därutöver tillkommer Postens leveranstid, som normalt är mellan en och två arbetsdagar men kan vara längre. 
Om ovan angivna leveranstider riskerar att överskridas avsevärt eller om varan inte alls kan levereras, t.ex på grund av att en vara tar slut på lager, kommer LCN kundservice att kontakta dig och informera om detta. 
Du har då rätt att makulera köpet och få tillbaka pengarna utan några extra kostnader. Om din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Kontakta i så fall vår kundtjänst på info@lcn.se

Fraktkostnad
- Alltid fraktfritt vid beställning över 2000 kr. För beställningar under 2000 kr tillämpar vi en fast fraktkostnad på 49 kr. (Gäller inom Sverige & eventuell avgift för betalningsalternativ tillkommer).

Vid leverans av din beställning upp till 2kg levereras godset per brev till din uppgivna adress om det inte är för skrymmande. Order över 2kg och/eller är ett skrymmande paket levereras det med postpaket (hämtas ut på postens aviserad utlämningsställe).

Ansvar för transport
Vid transport från LCN till dig är LCN ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten förutsatt att paketet skickas via Service Point och hämtas ut med en avi. Vid transport från dig till LCN är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten. 

Ej uthämtade paket/avbeställning
Om LCN får tillbaka paket som inte lösts ut från utlämningsställe, förbehåller sig LCN rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress.

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa, utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten.

Ångerrätt och ångerköp
Som kund hos LCN har du rätt att ångra ett köp utan ange skäl enligt reglerna om ångerrätt i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59)

För att ångra köp av förbrukningsprodukter, exempelvis produkter inom hudvård, makeup och parfym och andra hygienkänsliga produkter krävs att produktens behållare, plombering och/eller skyddsplast oöppnad. Om du hanterar varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt kommer du att bli ersättningsskyldig för den eventuella värdeminskning detta innebär. Alla tillbehör som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen.

Vill du utnyttja ångerrätten måste du kontakta LCN inom 14 dagar från det att du tog emot varan. Kontakta info@lcn.se och informera oss om att du vill utnyttja ångerrätten samt meddela oss ditt faktura- och kundnummer. Du måste sedan skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du meddelade LCN, tillsammans med en kopia av din beställningsbekräftelse.

Adressen för återsändande är
(Märk försändelsen med "RETUR")

LCN Sverige AB
Gamla Värmdöv. 2
131 37 NACKA

Vi rekommenderar att du skickar returnerade varor som brev eller paket via posten. Returen får inte ske mot postförskott.

Vid utnyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten. Tänk på att du själv ansvarar för att returen kommer fram. Om varan försvinner eller förstörs under returen är det alltså du som ansvarar för förlusten eller skadan.

Återbetalning av det du betalat (med avdrag för eventuell värdeminskning till följd av att du hanterat varan i större utsträckning än nödvändigt) sker så snart det är möjligt och i vart fall inom 14 dagar från det att vi tagit emot den retunerade varann (förutsatt att villkoren för ångerrätten är uppfyllda). Om du använt betalsättet faktura och redan betalat ska du ange det bankkonto dit du vill att vi återbetalar pengarna.

Ansvar för varornas beskaffenhet
LCN svarar för varornas beskaffenhet i enlighet med kosumentköplaget (1990:932)

Felskrivningar, anvisningar m.m
LCN reserverar sig för eventuella felskrivningar på LCN hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna men kanske inte nödvändigtvis återger varornas exakta utseende eller beskaffenhet. 
LCN förebehåller sig rätten till att ändra samtlig information, inklusive med inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. LCN reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.  
Om du känner dig det minsta osäker på de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så att vi kan hjälpa dig. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning. 

Reklamationer
Om du fått en felaktig eller fellevererad vara ber vi dig kontakta info@lcn.se så vi kan rätta till eventuellt fel. Transportkostnaderna för returfrakt och ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för dig som vi accepterar din reklamation. Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. För att du ska ha rätt att göra gällande fel på varan, felleverans, transportskada eller en vara som var trasig vid leveranstillfället behöver reklamera felet inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäcks. Mottagaren är alltid ansvarig för att kontrollera att leveransen/produkterna är oskadda i samband med mottagandet av paketet. Vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt.
LCN godtar inte reklamation som innebär att behållare för produkterna returneras tomma, då dessa är förbrukade och då inte kan anses vara defekta. 
LCN godtar inte reklamation som sker efter varans utgångsdatum.

Vid Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.

Vid falska beställningar
LCN förebehåller sig rätten till polisanmälan falska beställningar eller bedrägeriförsök.

Ändring av avtalsvillkoren
LCN har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på LCN hemsida när du beställer från LCN gäller för den aktuella beställningen.

Tvist och lagval
På dessa villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid en eventuell tvist hänvisar vi i första hant till Allmäna Reklamationsnämnden (ARN) och följer alltid deras rekommendationer. En eventuell tvist inför domstol ska prövas av svensk domstol

Kontakt och övrig information
LCN kundservice på Tel: 08-466 93 74, Mån-Tors mellan 09:00-17:00, Fredagar 09:00-15:00 samt via mail info@lcn.se